اِنَهُ قَریبٌ مُجیب

نیاز انسان به غذا ، مهم ترین و حیاتى ترین نیاز روزمره اوست که از تولد تا مرگ ، وى را همراهى مى کند . همه موجودات زنده برای آنکه بتوانند به حیات خود ادامه دهند ، احتیاج به غذا دارند ، تا جايي که حتي يک موجود بسيار کوچک مانند سلول ، نيازمند تغذيه است .رشـد ، توانمندی جسمی و روحی و رفتار انسان ، همچنین ازدیاد نسل ، همه به نوعى وامدار تغذیه سالم است . تغذیه صحیح و متعادل ، به تندرستی و طول عمر انسان کمک می کند و زمینه لازم را برای رشد فکری و روانی او فراهم می سازد . اکنون حدود دو قرن است که از پنجره دانش ، به مسئله تغذیه نگریسته مي شود و تغذیه به عنوان یک رشته علمی و دانشگاهی ، دارای شاخه های گوناگونی شده است ...............



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 14 اسفند 1389برچسب:اسلام , تغذیه, سلامتی,پزشکی,
ارسال توسط مجتبی

روغن زیتون از بروز سرطان جلوگیری می‌كند و طول عمر را افزایش می‌دهد به همین خاطر پیش‌بینی‌ می‌شود كه مصرف آن در هند در سال جاری تا 125 درصد افزایش پیدا می‌كند.

سلامت نیوز: یك مقام مسوول در انجمن زیتون هند اعلام كرد: بازبینی متخصصان تغذیه تایید می‌كند كه روغن «زیتون»، طول عمر را افزایش می‌دهد..........................



ادامه مطلب...
ارسال توسط مجتبی

گاهی اوقات سرفه‌های فصل سرما را هیچ قرص و شربتی درمان نمی‌کند اما تجویز یک جوشانده سنتی مانند گل‌‌گاوزبان به صورت مرهمی قوی عمل خواهد کرد.

این گیاه بومی گیلان بوده و از قدیم در بسیاری نقاط گیلان به صورت خودرو وجود داشته است؛ برگ‌ها و به مقدار کمتر گل‌ها اندام‌هایی هستند که مورد استفاده دارویی قرار می‌گیرند.

ترکیبات شیمیایی موجود در گل‌گاوزبان شامل ساپونین، موسیلاژ، رزین‌ها، تانن‌ها، کلسیم، پتاسیم و ویتامین C است و در بعضی کشورها آن را داخل سالاد می‌ریزند. گل‌‌گاوزبان را به صورت تازه یا خشک، به شکل دم‌کرده یا جوشانده می‌توان مصرف کرد.




ارسال توسط مجتبی

گیاه دارویی یونجه با نام محلی اسپست،‌ از نظر طب قدیم ایران گرم است البته گونه تازه آن گرم و تر و خشک شده آن گرم و خشک است...............



ادامه مطلب...
ارسال توسط مجتبی

دارو و برخی از مواد غذایی با ویتامین‌ها و مكمل‌های غذایی در بدن واكنش داده و تأثیر آن را كاهش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد برای جلوگیری از این تداخل باید قبل از مصرفداروها و مواد غذایی با پزشك مشورت كرد تا از جذب ویتامین‌ها به طوركامل اطمینان حاصل شود.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مجتبی

خندیدن 15 دقیقه‌ای برابر با 30 دقیقه تمرین هوازی است و چنین کنشی می‌تواند در کاهش درد و نگرانی، بهبود کارکرد قلب و عروق و افزایش سطح هورمونهای مفید مغز نقش داشته باشد.
یک متخصص کاردیولوژی عقیده دارد که با در پیش گرفتن پنج راهکار ساده می‌توان از بروز بسیاری از بیماریهای قلبی عروقی پیشگیری به عمل آورد.
دکتر هالی اندرسون از انستیتوی قلب رولندو پرلمن در نیویورک با اشاره به این که در حدود 58 میلیون آمریکایی از بیماریهای قلبی رنج می‌برند، تاکید کرد که خنده، خواب و توجه به اندازه کمر در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی نقش اساسی دارد.

وی در این خصوص اظهار داشت: خندیدن 15 دقیقه‌ای برابر با 30 دقیقه تمرین هوازی است و چنین کنشی می‌تواند در کاهش درد و نگرانی، بهبود کارکرد قلب و عروق و افزایش سطح هورمونهای مفید مغز نقش داشته باشد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مجتبی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 117
بازدید هفته : 148
بازدید ماه : 146
بازدید کل : 22294
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

Alternative content